Az „EOS – End of Support” rövidítés egy fontos fogalom a technológiai és szoftveriparban. Az „End of Support”, magyarul „Támogatás Vége”, azt jelzi, hogy egy adott szoftver vagy hardver termék már nem kap további frissítéseket, javításokat vagy ügyfélszolgálati támogatást a gyártótól vagy szolgáltatótól.
Ez a státusz általában akkor következik be, amikor a termék eléri élettartamának végét, vagy amikor a gyártó úgy dönt, hogy fókuszáljon újabb termékekre.
A „Támogatás Vége” állapot jelentősége nagyon fontos a felhasználók és vállalatok számára, mivel ez befolyásolhatja az IT-biztonságot és a rendszerek stabilitását. Amikor egy termék eléri az EOS állapotát, az azt jelenti, hogy a jövőben nem kap több biztonsági frissítést, ami kitéve hagyja a felhasználókat a biztonsági réseknek és különböző cyber támadásoknak.
Ezért fontos, hogy a felhasználók és vállalatok tisztában legyenek a termékeik támogatási státuszával, és időben frissítsenek vagy váltanak újabb, támogatott termékekre. Az EOS állapotú termékek használata kockázatot jelenthet, és potenciálisan kompromittálhatja az adatok biztonságát és a rendszer integritását.