A „P2W” rövidítés, amely a „Pay to Win” kifejezés rövidítése, magyarul „Fizess a Győzelemért” vagy „Fizetés a Győzelemért” jelentéssel bír. Ez a kifejezés azokra a videojáték mechanikákra utal, ahol a játékosok valós pénzt költhetnek játékon belüli előnyök, tárgyak, vagy képességek megszerzésére, amelyek jelentősen növelhetik az esélyüket a győzelemre vagy előrehaladásra a játékban.
A P2W rendszerek gyakran megtalálhatók ingyenesen játszható (free-to-play) játékokban, ahol a játék maga ingyenesen elérhető, de a játékon belüli vásárlások jelentős előnyöket biztosíthatnak. Ezek a vásárlások tartalmazhatnak erősebb felszereléseket, különleges képességeket, gyorsabb fejlődési lehetőségeket, vagy egyéb olyan elemeket, amelyek befolyásolják a játék menetét.
A P2W gyakorlat sok vitát és kritikát váltott ki a játékosok és a játékfejlesztők között. Kritikusai szerint ez a gyakorlat tisztességtelen előnyt biztosít azoknak a játékosoknak, akik hajlandóak pénzt költeni, és aláássa a játékélményt, valamint a versenyegyenlőséget. Ezzel szemben a játékfejlesztők és kiadók gyakran érvelnek azzal, hogy a P2W elemek segítenek finanszírozni a játék folyamatos fejlesztését és karbantartását, különösen az ingyenesen játszható játékok esetében.
A P2W modell jelentős hatással van a videojáték-iparra, befolyásolva a játékfejlesztést, a monetizációs stratégiákat és a játékosok viselkedését. Ez a modell kihívás elé állítja a játékfejlesztőket, hogy megtalálják a megfelelő egyensúlyt a jövedelmezőség és a játékosok elégedettsége között. Ugyanakkor a játékosok közössége is egyre tudatosabbá válik a P2W gyakorlatokkal szemben, és gyakran szorgalmazza a tisztességes és kiegyensúlyozott játékmechanikák alkalmazását.
Összegzésül, a P2W, vagyis a „Fizess a Győzelemért” modell, jelentős viták tárgyát képezi a videojáték-iparban. Miközben lehetőséget biztosít a fejlesztőknek a bevételszerzésre, fontos, hogy figyelembe vegyék a játékosok igényeit és a játékélmény integritását, hogy fenntartható és élvezhető játékkörnyezetet teremtsenek.